Tuesday, April 12, 2016

Many times I am just so tired that I start complaining about every little detail that doesn't go my way. I don't blame my complaining on being tired, I understand that in my sin I tend to go the complaining route. 

Today, I was reminded with a little, simple verse what makes all the difference: "14 Let all that you do be done in love." 1 Corinthians 16:14 
What a sweet truth it was from the Lord to remember to be empowered by His love to do what I have to do with love for Him and for others. Love rooted in Christ brings about gratitude and joy.

So whenever I am prone to discouragement or venting because "i'm tired" or "i'm frustrated" I can choose to abide in His love and be propelled to love.
///
Muchas veces estoy tan cansada que comienzo a quejarme de cualquier cosa que se ponga en mi camino y me haga las cosas mas difíciles  grandes obstáculos o pequeños detalles. No culpo mi error a que estoy cansada sino entiendo que en mi pecado tiendo ir a la queja.

Hoy Dios me recordo en su Palabra con un simple y corto versículo lo que hace toda la diferencia: "Todas vuestras cosas sean hechas con amor."1 Corintios 16:14
Que hermosa verdad el recordar el ser impulsada por su amor para hacer lo que tengo que hacer durante el día con amor por El y por otros. El amor fundamentado en Cristo produce gratitud y gozo. 

Así que en el momento que quiera "desahogarme" de la manera incorrecta (quejándome) puedo escoger permanecer en Su amor y ser impulsada a amar.

No comments:

Post a Comment